Nasza strona wykorzystuje pliki cookie w celu poprawy bezpieczeństwa i jakości świadczonych usług oraz personalizacji reklam. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności. Przeglądanie strony i wykonywanie na niej akcji oznacza zgodę na korzystanie przez nas z plików cookie.
Wypełnienie formularza rezerwacji wstępnej nie wiąże się z żadnymi
kosztami. Nasz konsultant
skontaktuje się z Państwem w celu potwierdzenia rezerwacji.
Hotele ***,a także ew. pensjonaty/motele *** wg kategoryzacji Rainbow ośrednim standardzie (w USA nie ma oficjalnej kategoryzacji obiektów) zwykle położone poza centrami miast (11 rozpoczętych dób hotelowych w: Toronto - 1, Niagara Falls - 1, Nowym Jorku - 2,Waszyngtonie - 1, San Francisco – 2, Buellton/Lompoc - 2. Los Angeles - 2. Do dyspozycji gości: W hotelu najczęściej restauracja oraz bar. Pokoje: 2 - osobowe, możliwe zakwaterowanie max. 3 os. dorosłych ale bez dodatkowego łóżka – pokój wyposażony jest w 2 łóżka dwuosobowe (typu „queen”). Wyżywienie: Śniadania amerykańskie: składają się głównie z produktów słodkich – słodkie bułki, muffiny, pieczywo tostowe, płatki kukurydziane, owoce. Czasami dostępne są „hash browns” – placki ziemniaczane lub ziemniaki na ciepło. Rzadkością są warzywa, sery czy wędlina.
Program
DZIEŃ 1 Zbiórka przy stanowisku odpraw Rainbow na 2 godz. przed wylotem samolotu. Wylot z Warszawy i przelot do Kanady. Aktualne rozkłady prosimy sprawdzać na stronie: stronie operatora. Przylot do Toronto, odprawa paszportowa zgodnie z obowiązującymi procedurami wizowymi. Przejazd do hotelu, zakwaterowanie i nocleg w hotelu w okolicy Toronto. DZIEŃ 2 Po śniadaniu, wykwaterowanie i poranne zwiedzanie Toronto, uznanego za kanadyjską stolicę biznesu. Wjazd oszkloną, panoramiczną windą na szczyt CN Tower, trzeciej pod względem wysokości wieży na świecie (553 m). Następnie zwiedzanie dzielnicy finansowej wraz z budynkami starego i nowego ratusza, położonymi przy Nathan Square. Przejazd do Parku Królowej z budynkiem parlamentu prowincji Ontario, który położony jest obok największego w Kanadzie uniwersytetu. Następnie udamy się nad wodospad Niagara – jedną z największych atrakcji turystycznych wschodniego wybrzeża. Wodospad utworzony jest na rzece Niagara, która płynąc z jeziora Erie do jeziora Ontario, musi pokonać prawie stumetrową różnicę poziomów. Przejdziemy wzdłuż urwistego brzegu, zatrzymamy się przy kilku miejscach widokowych, aby zrobić zdjęcia. Następnie popłyniemy statkiem wycieczkowym pod najszerszą część wodospadu, zwaną Końską Podkową, gdzie najlepiej usłyszymy huk spadającej wody, która będzie dosłownie na wyciągnięcie ręki. Kolejno możliwość podziwiania wodospadów oraz amerykańskiej części Niagara Falls z wysokości 130 m podczas wizyty w Skylon Tower (dla chętnych, dodatkowo płatne ok. 18 USD/os.). Wieczorem, ok. godziny 21:00, dla chętnych dodatkowy spacer nad wodospad, który w ciemności rozświetlają kolorowe reflektory tworząc niepowtarzalną magię mgły, światła i huku wody. Nocleg w hotelu w okolicy Niagara Falls. (Trasa ok. 130 km). DZIEŃ 3 Po śniadaniu, wykwaterowanie i przejazd do Nowego Jorku. Trasa będzie prowadzić malowniczymi dolinami, przez stan Pensylwania i Nowy Jork. Po przyjeździe do NYC zwiedzanie epicentrum globalnej kultury, rozrywki i finansów. Staniemy w Lincoln Center gdzie zobaczymy Metropolitan Opera. Następnie zajrzymy do azylu Nowojorczyków, odwiedzanego chętnie również przez przyjezdnych, uwiecznionego w wielu filmach – Central Parku – spacer po parku z przystankami w najważniejszych miejscach. Po powrocie do autokaru przejazd 5 Aleją, zobaczymy Rockefeller Center i przespacerujemy się słynną Piątą Aleją z jej najdroższymi na świecie sklepami. Nocleg w hotelu w Nowym Jorku. (Trasa: ok. 650 km). DZIEŃ 4 Po śniadaniu i wykwaterowaniu poranny rejs statkiem na spacer po wyspie gdzie mieści się Statua Wolności, a następnie rejs na wyspę Ellis, która dla ponad 20 milionów emigrantów (w tym 1,5 miliona Polaków) była pierwszym przystankiem w Ameryce. Po powrocie odwiedzimy dzielnicę finansową na Manhattanie znaną z wielu filmów z gmachem Giełdy Nowojorskiej w „roli głównej”, Wall Street, Federal Hall – miejsce zaprzysiężenia prezydenta Waszyngtona oraz historyczny kościół św. Trójcy. Następnie odwiedzimy Ground Zero (9/11 Memorial), gdzie ulokowane były niegdyś symboliczne, bliźniacze wieże World Trade Center. To miejsce na zawsze będzie kojarzone z atakiem terrorystycznym z 11 września 2001 r. Na koniec zobaczymy słynny Most Brookliński, jeden z najstarszych wiszących mostów na świecie – na który wejdziemy i obejrzymy panoramę Manhattanu od strony East River. Po południu przejedziemy do Midtown i wejdziemy do Katedry św. Patryka, odwiedzimy znaną dzielnicę teatralną z aleją Broadway, dworzec Grand Central, Bibliotekę Nowojorską i Operę Metropolitan. Staniemy na Times Square w centrum Manhattanu, z ogromną liczbą teatrów, sklepów i restauracji. W ciągu dnia wjazd na 86 piętro Empire State Building, jednego z głównych symboli Nowego Jorku, skąd będziemy podziwiać panoramę miasta. Po południu czas wolny na zakupy, spacery i samodzielne odkrywanie uroków Nowego Jorku lub Wieczorem (dla chętnych, za dodatkową opłatą ok. 90-190 USD w zależności od dostępności biletów) wyjście na jedno z przedstawień na Broadwayu, gdyż żadna wizyta w Nowym Jorku nie jest kompletna bez zobaczenia choć jednego z bardziej popularnych musicali na Broadway’u! Zachęcamy do zakupu biletu przed przyjazdem do USA, co da większy wybór i niższe ceny niż na miejscu. Bilety można kupić np. na stronie Nocleg w hotelu w Nowym Jorku. (Trasa ok. 50 km) DZIEŃ 5 Po śniadaniu, wykwaterowanie i wyjazd do Filadelfii, gdzie zwiedzimy Liberty Center, miejsce podpisania Deklaracji Niepodległości Stanów Zjednoczonych, zobaczymy słynny Liberty Bell, a także schody, na które wbiegał Sylvester Stallone w głośnym filmie o bokserze „Rocky”. Przejedziemy koło domu, w którym niegdyś mieszkał Tadeusz Kościuszko. Następnie przejazd do Waszyngtonu – stolicy USA. Po przyjeździe do Waszyngtonu, rozpoczniemy zwiedzanie miasta, podczas którego zatrzymamy się przy pomniku Kazimierza Pułaskiego na pobliskim placu Freedom Plaza oraz przy pomniku Tadeusza Kościuszki przed frontem Białego Domu. Zobaczymy również jeden z symboli Ameryki – siedzibę prezydenta USA – Biały Dom. Przejazd do hotelu w Waszyngtonie, zakwaterowanie i nocleg. (Trasa: ok. 360 km). DZIEŃ 6 Po śniadaniu, wykwaterowanie i przejazd przez rzekę Potomac oraz krótki spacer po cmentarzu Arlington, gdzie znajdują się groby rodu Kennedych. Cmentarz został założony podczas wojny secesyjnej, tu pochowani są weterani z wszystkich wojen, w których brały udział Stany Zjednoczone w całej swej historii. Następnie zobaczymy Pentagon, największy wojskowy budynek świata, wybudowany – jak wskazuje nazwa – na planie pięciokąta. Przystanek przy waszyngtońskim monumencie 9/11 upamiętniającym porwany przez terrorystów samolot, który uderzył w Pentagon. Przejazd przez rzekę Potomac i spacer do kilku pomników znajdujących się na końcu National Mall, naprzeciw Kapitolu. Najpierw każdy będzie miał możliwość „usiąść na kolanie” noblisty Alberta Einsteina, potem przejdziemy do monumentalnego mauzoleum prezydenta Abrahama Lincolna. Po drodze zobaczymy pomniki poświęcone Bohaterom Wojny Wietnamskiej i Wojny Koreańskiej. Na końcu zwiedzania chwila zadumy przed pomnikiem doktora Martina Luthera Kinga. Przejazd w okolice parlamentu amerykańskiego - zobaczymy, m.in. Kapitol – siedzibę Kongresu i Senatu oraz Bibliotekę Kongresu. Kamień węgielny pod Kapitolem został umieszczony przez samego Jerzego Waszyngtona. Przejazd na lotnisko i wylot do San Francisco. Przylot późnym wieczorem, zakwaterowanie i nocleg. (Trasa: ok. 100 km + przelot). DZIEŃ 7 Po śniadaniu, wykwaterowanie i przejazd do San Francisco. Zwiedzanie najbardziej lubianego miasta Ameryki, gdzie znajdziemy rzędy eleganckich domów, sławną kolejkę szynowo-linową, skupiska etnicznych dzielnic i kolorowe nabrzeże. W programie m. in. słynny most Golden Gate Bridge, Alamo Square z pięknymi domkami w stylu wiktoriańskim, Fisherman’s Wharf, “najbardziej kręta uliczka na świecie” Lombard Street i Golden Gate Park. Przejazd kolejką szynowo-linową “Cable Car". Zobaczymy również na pogranicze najbardziej znanej dzielnicy mniejszości seksualnych, czyli Castro i hipisowskiej komuny przy Ashbury & Haight. Wszystko to tworzy unikalną atmosferę miasta. Nasze zwiedzanie ubarwimy rejsem po zatoce, podczas którego zobaczymy z bliska słynne więzienie Alcatraz i most Golden Gate. Po południu czas wolny na spacery po mieście i zakupy przy Union Square. Nocleg i zakwaterowanie w hotelu w aglomeracji San Francisco. (Trasa ok. 150 km). DZIEŃ 8 Śniadanie i wykwaterowanie z hotelu. Przejazd przez dolinę krzemową (Silicon Valley). Następnie przejazd do Monterey. Przejedziemy słynną prywatną trasą 17 Mile Drive – trasa ta położona jest wzdłuż majestatycznego nabrzeża, pośród pól golfowych i imponujących rezydencji – zatrzymamy się na zdjęcia oraz odwiedzimy najsłynniejsze pole przy plaży Pebble, ufundowane przez rodzinę Samuela Morsa. Następnie udamy się do centrum Monterey. Na nabrzeżu będzie czas wolny na obserwację fok i pelikanów, dla których lokalna zatoka jest miejscem lęgowym, a także na delektowanie się prawdziwymi, świeżymi ostrygami z Pacyfiku i zupą serową z kalmarami (dodatkowo płatne). Zakwaterowanie w okolicy Buellton/Lompoc. (Trasa ok. 480 km). DZIEŃ 9 Po śniadaniu wyruszymy fragmentem słynnej kalifornijskiej „jedynki” na odkrywanie najbardziej ekstrawaganckiej kalifornijskiej rezydencji - Hearst Castle. Usytuowany wysoko na wzgórzu zamek jest olśniewającym pomnikiem próżności właściciela - magnata prasowego Williama R. Hearsta. Wybitna kalifornijska architektka, Julia Morgan, zaprojektowała główny budynek - Casa Grande - na planie hiszpańskiej katedry, a w późniejszych latach zaspokajała każdy kaprys Hearsta, umiejętnie dołączając kolejne pawilony, ozdabiając posiadłość „łupami” z jego legendarnych europejskich wojaży. Majątek zdobią bujne ogrody, których piękno podkreślają lśniące baseny i fontanny, posągi ze starożytnej Grecji, mauretańskiej Hiszpanii, czy elementy średniowiecznych klasztorów. Popołudnie spędzimy odpoczywając w Pismo Beach - miasteczku przyciągającym pięknymi plażami, spacerowym molo oraz fenomenalnymi wręcz restauracjami. Powrót do hotelu na nocleg. (Trasa ok. 180 km) DZIEŃ 10 Po śniadaniu, wykwaterowanie z hotelu oraz przejazd na spacer do Solvang, czyli wioski duńskiej Old Danish Village – spacer po tej urokliwej „Małej Danii”. Następnie będziemy kontynuować przejazd legendarną autostradą nr 1 znaną jako „Autostrada Słońca”. Po drodze odwiedzimy rancho Prezydenta Reagana, położone w dolinie Simi, z prawdziwym samolotem Air Force One, którym latali prezydent Kennedy, Reagan i Bush oraz z Marine One, helikopterem prezydenckim. Dodatkowo każdy będzie mógł zrobić sobie zdjęcie w stylu "prawdziwej pary prezydenckiej" oraz spojrzeć na odtworzony w skali 1:1 Gabinet Owalny, identyczny jak ten w Białym Domu. Następnie odwiedzimy Santa Monica, gdzie kończy się słynna "Route 66" i gdzie można odpocząć na ławeczce z filmu Forest Gump. Przejazd do Miasta Aniołów - Los Angeles. Zakwaterowanie w hotelu w aglomeracji Los Angeles. (Trasa ok. 280 km). DZIEŃ 11 Śniadanie, wykwaterowanie i przejazd do Griffith Observatory, skąd można zobaczyć słynne stojące na zboczu pobliskiego wzgórza, bielejące litery "Hollywood" oraz pomnik James’a Deana. Następnie tylko kilka minut jazdy dzieli nas od Universal Studios, gdzie spędzimykilka godzinaby przyjrzeć się bliżej przemysłowi filmowemu. To prawie niemożliwe, aby odwiedzić Los Angeles bez zabawy z filmem! Podczas tej wizyty zdobędziemy informacje na temat realizacji największych produkcji kinowych w Ameryce. W programie różnorodne atrakcje, które sprawią, że można poczuć się prawdziwym aktorem. Dobra zabawa gwarantowana! Powrót na nocleg do hotelu w aglomeracji L.A. (Trasa ok. 100 km). DZIEŃ 12 Po śniadaniu zwiedzanie Los Angeles, które rozpoczniemy od stacji kolejowej Union Station oraz starego miasta, czyli dawnej misji z czasów meksykańskich. Potem przystanek przy hali koncertowej Walta Disneya i przejazd na spacer słynną ulicą „Miasta Aniołów” – Rodeo Drive, znaną z ekskluzywnych sklepów. Zobaczymy również Beverly Hills i część L.A., gdzie usytuowane są domy gwiazd filmowych, takich jak Keanu Reeves, Courtney Cox oraz Tobey Maguire (brak możliwości jazdy po wewnętrznych ulicach dzielnicy). Objazd skończymy przy słynnej alei gwiazd – Hollywood Boulevard z wmurowanymi pięcioramiennymi gwiazdami sław kina, muzyki i telewizji. Dalej przejdziemy do Dolby Theatre, miejsca corocznej gali wręczania Oscarów, gdzie na czerwonym dywanie spotkają się najsłynniejsze osobistości kina oraz przejdziemy pod Grauman’s Chinese Theatre gdzie znaleźć można odciski stóp i rąk kinowych sław, a także Kaczora Donalda oraz Hotel Roosevelt, miejsce gdzie po raz pierwszy wręczono nagrody Amerykańskiej Akademii Filmowej. Późnym popołudniem przejazd na lotnisko w Los Angeles i wylot do Polski. (Trasa ok. 60 km). DZIEŃ 13 Przylot do Warszawy. Uwagi do programu Zamieszczone w ofercie opisy wycieczek fakultatywnych są podane wyłącznie informacyjnie i nie stanowią oferty handlowej. Nie gwarantujemy, że będą one wszystkie realizowane. Pełny wykaz dostępnych atrakcji fakultatywnych wraz z ich aktualnymi cenami jest dostępny u naszych rezydentów. Pilot nie oprowadza po obiektach muzealnych Kolejność realizacji punktów programu może ulec zmianie lub odwróceniu. Niezbędne są adaptery do kontaktów elektrycznych. "
Świadczenia
Cena obejmuje: przelot samolotem rejsowym z Warszawy do Toronto i z Los Angeles do Warszawy (możliwy przelot bezpośredni PLL LOT), przelot wewnętrzny z Waszyngtonu do San Francisco, opłaty lotniskowe, zakwaterowanie (razem 11 rozpoczętych dób hotelowych), wyżywienie: śniadania, transfery klimatyzowanym autokarem, obsługę polskiego przedstawiciela podczas odprawy na lotnisku w Polsce, opieka polskiego pilota podczas realizacji programu i ubezpieczenie TU Europa - wariant podstawowy (NNW, KL, Assistance oraz bagaż). Cena nie obejmuje: kosztów biletów wstępu do zwiedzanych obiektów, lokalnych przewodników, napiwków, systemu Tour Guide , itp.) - ok. 540 USD (płatne na miejscu pilotowi imprezy) przejazdów komunikacją miejską, wycieczek fakultatywnych (orientacyjne ceny w programie) oraz innych wydatków osobistych i pozostałych nie ujętych powyżej kosztów.
Meta description
•Niagara – najsłynniejszy wodospad• Nowy Jork – Manhattan, Broadway, Times Square, Statua Wolności • Filadelfia – droga do niepodległości •Waszyngton – Biały Dom i Kapitol • San Francisco - Golden Gate • Dolina Krzemowa• Los Angeles i Hollywood • możliwy przelot bezpośredni PLL LOT
Wizy - informacje dla sprzedawców
Obywatele Polski mają obowiązek posiadania ważnejESTA bądźwizyprzy wjeździe do Stanów Zjednoczonych Ameryki.
Wizy
Obywatele Polski mają obowiązek posiadania ważnejESTA bądźwizyprzy wjeździe do Stanów Zjednoczonych Ameryki. Obywatele Polski mają obowiązek posiadania paszportu biometrycznego (wydawane po 28.08.2006 r.) przy wjeździe do Kanady oraz potwierdzenia rejestracji w systemie eTA. Obywatele wszystkich krajów podróżujący do Kanady drogą lotniczą w ramach ruchu bezwizowego (w tym Polacy) są zobowiązani do posiadania elektronicznego potwierdzenia podróży (Elektronic Travel Authorization). Aby wyrobić eTA należy mieć ważny paszport, adres email do otrzymania powierdzenia eTA oraz kartę płatniczą do uiszczenia opłaty. W celu rejestracji i wniesienia opłaty, najpóźniej na 72 godziny przed planowaną podróżą, należy wypełnić formularz dostępny na stronie:
UWAGA!
• ESTA nie gwarantuje otrzymania zezwolenia na wjazd do USA. Decyzję o wydaniu pozwolenia na przekroczenie granicy USA podejmuje inspektor imigracyjny w punkcie granicznym • Nawet jeśli poprzednio obywatel Rzeczpospolitej Polskiej wjechał bez problemów do Stanów Zjednoczonych, mimo wcześniejszego przekroczenia dozwolonego czasu pobytu w USA, nie oznacza to, że będzie wpuszczony ponownie. W miarę udoskonalania i powiększania baz danych stosowanych podczas kontroli wjazdowej wzrasta prawdopodobieństwo wykrycia przez oficera imigracyjnego wcześniejszego naruszenia przepisów • zatajenie informacji o poprzednim przedłużonym pobycie uważane jest za świadome wprowadzenie w błąd i prowadzi do dożywotniej odmowy wydania wizy Kto nie może starać się o autoryzację w systemie ESTA? • osoby, którym w przeszłości odmówiono wizy lub które "miały problemy mogące wpłynąć na prawo do otrzymania wizy, takie jak wyrok sądowy lub złamania prawa imigracyjnego USA” • Program ruchu bezwizowego nie obejmuje też osób, które po 1 marca 2011 roku odwiedziły Koreę Północną, Iran, Irak, Libię, Somalię, Sudan, Syrię, Jemen lub Kubę. W przypadku braku otrzymania autoryzacji ESTA można ubiegać się o wizę w amerykańskiej ambasadzie lub konsulacie. Szczegóły (koszty, sposób aplikacji) na stronie: Z posiadania ESTA zwolnione są osoby, posiadające ważną amerykańską wizę wjazdową. Posiadający wizę B1/B2 mogą zgodnie z prawem nadal podróżować do USA, wykorzystując tę wizę do ostatniego dnia jej ważności – czyt. „expiry date”. Zgodnie z prawem można aplikować o wjazd nawet w ostatnim dniu ważności wizy, ale to urzędnik na granicy określa na ile dana osoba otrzyma prawo pobytu i to jest nadrzędne od daty ważności samej wizy. Czas rozpatrywania ESTY przez Urząd Imigracyjny Stanów Zjednoczonych nie jest identyczny. Informujemy, iż Biuro Podróży Rainbow Tours S. A. nie ponosi odpowiedzialności za zwłokę w rozpatrzeniu wniosku o ESTA, leżącą po stronie Urzędu Imigracyjnego USA oraz za odmowę wydania ESTA, wynikającą z przyczyn niezależnych od Biura Podróży Rainbow Tours S.A. Dla Klientów, którzy wykupili dodatkowo płatną usługępośrednictwa w wyrobieniu ESTA, dokumenty będą doodbioru na lotnisku.  W przypadku osób podróżujących na podstawie paszportu wydanego przez kraj inny niż Polska klienci zobligowani są do sprawdzenia w Ambasadzie Stanów Zjednoczonych przepisów celnych ich obowiązujących. Obywatele Polski mają obowiązek posiadania paszportu biometrycznego (wydawane po 28.08.2006 r.) przy wjeździe do Kanady oraz potwierdzenia rejestracji w systemie eTA. Obywatele wszystkich krajów podróżujący do Kanady drogą lotniczą w ramach ruchu bezwizowego (w tym Polacy) są zobowiązani do posiadania elektronicznego potwierdzenia podróży (Elektronic Travel Authorization). Aby wyrobić eTA należy mieć ważny paszport, adres email do otrzymania powierdzenia eTA oraz kartę płatniczą do uiszczenia opłaty. W celu rejestracji i wniesienia opłaty, najpóźniej na 72 godziny przed planowaną podróżą, należy wypełnić formularz dostępny na stronie: Możliwym jest wykupienie usługi "rejestracja w systemie eTA" przy rezerwacji - wniosek należy wypełnić najpóźniej na 5 dni roboczych przed wylotem. "
Ważne informacje:
Prezentowane godziny wylotów mogą ulec zmianie.
Zachęcamy do sprawdzenia aktualnych informacji MSZ przed wyjazdem do Kanady.